הרים וגבעות - טיולים משפחתיים בהרים

מאת: צוות התוכן של צימרטופ06-06-2019
הרים וגבעות - טיולים משפחתיים בהרים

לא משנה אם באתם לצימר או לשבת של טיולים. לא משנה אם קמתם מוקדם או מאוחר. ממש לא משנה אם העדפתם להביא כריך גבינה או חומוס. הצפון פתוח לכולם וכולל גם הרים מפוארים עם נוף משגע, פריחה בפסגות, סיפורי אגדה ומסלולים מעגליים קצרים שיתאימו לכל משפחה ומצב רוח. 


הר בנטל


כל מי שמחפש צימרים בגליל העליון ומעוניין בתצפית פנורמית מרשימה, מסלול קצר ונוח ומפגש גבולות מרתק מוזמן להגיע להר בנטל. ההר הוא אחד משני הרי געש רדומים (השני הוא הר אביטל) שכולל טיול במזג אויר צלול ונפלא עם מתקני הסברה אוטומטיים בעברית ואנגלית. הנוף היפהפה כולל את סוריה, דרום לבנון, עמק החולה ורמת הגולן, שיבוץ צפוף של סלעי בזלת וצמחייה שופעת.

הפעלה לילדים: הידעתם? בזלת גורמת למצפנים לאבד את הצפון. הצטיידו במצפן ותנו לילדים לנסות את זה.

בונוס: על ההר נמצאת המסעדה המפורסמת "קופי ענן". אם אתם כבר פה, מומלץ לבקר. 

איך מגיעים:  למגיעים מדרום על כביש 91: פונים שמאלה בצומת אביטל (כביש 9881) אל מרום גולן. פונים ימינה כעבור 3.5 ק"מ עם השילוט להר בנטל ומרום גולן. ממשיכים ק"מ נוסף ופונים שמאלה בכיכר. כעבור 800 מ' יש לפנות ימינה אל הר בנטל. 


בריכת רם


בתוך הרים ציוריים שוכנת עין כחולה וטבעית. המסלול עטוף בנופי הגולן מגובה רב ועוצמתי, עם הליכה של ק"מ וחצי מהחניה אל הבריכה בסך הכל. המקום מומלץ מאוד לפיקניקים וטבילה (זהירות – המים עמוקים וקפואים! הסתפקו בשכשוך רגליים).

הפעלה לילדים: עשרות אגדות סופרו על המקום. במדרש מוזכרת הבריכה כאחת משלושת מאגרי המים היחידים שנותרו בארץ אחרי המבול, היוונים סיפרו על זרימה תת קרקעית שגרמה לפאן למצוא את החליל שאיבד בבריכה דווקא בנחל הבניאס, יוסף בן מתיתיהו בגרסה מאוחרת יותר טען כי חומר שפיזר אל הבריכה נמצא גם הוא בבניאס, המקומיים סיפרו על אשת השיח' (הגבעה מעל הבריכה) שבכתה על הפרידה מאהובה השיח' הקשיש (החרמון) ובכתה כל כך, עד שמילאה את הבריכה וכיום הבריכה היא העין הפקוחה והכחולה שמשגיחה על אהובה.


בונוס: מסעדת בריכת רם הטעימה שנמצאת בסמוך.

איך מגיעים: המקום סמוך לכפר מסעדה. לבאים והמתארחים במתחמי צימרים בגליל העליוןבצומת מסעדה פונים שמאלה אל כביש 98 ועד הפניה עם השילוט לבריכה. למגיעים מרמת הגולן יש לפנות בצומת מסעדה ימינה. 


הר תבור


אחד היעדים האהובים בצפון, שפסגתו העגולה מנותקת מרכס ההרים הסמוך לו (רכס הרי נצרת) ואפשר לראות ממנה את כל עמק יזרעאל. התבור מוזכר במקורות ובברית החדשה בזכות נס ההשתנות של ישו ובשל חשיבותו קיים במקום מנזר מרשים לצד שרידי חפיר ומבצר קדום. לתבור מספר מסלולים, אך למשפחות שאינן מטיבות לכת נמליץ על שביל הפסגה שאורכו עד שעה וחצי. ההגעה לכנסיה עוברת דרך מסלול של שעתיים.


הפעלה לילדים: מומלץ לשלב הליכה גם בשביל החלמוניות הצהובות, לספור את הפרחים ולהצטלם.

בונוס: בכפר קיש וכפר תבור ישנן אטרקציות מעולות להשלמת הביקור.

איך מגיעים: פונים שמאלה בצומת תבור (לכביש 7266) לכיוון דבוריה. בכיכר פונים ימינה עם השילוט וכעבור 5 דקות נסיעה פונים ימינה לפסגת ההר. 

צוות התוכן של צימרטופ

חברת פרסומדיה נטגרופ הבעלים של האתר "צימרטופ" ושל פורטלי תיירות נוספים. החברה קיימת משנה 2006 - למעלה מ-18 שנים של ניסיון בתחום הצימרים והאירוח הכפרי. צוות התוכן של האתר מונה כותבי תוכן ועורכים בעלי ניסיון עשיר וותק בתחום ענף האירוח הישראלי. כותבי התוכן מגוונים בידע שלהם ובכך מעשירים את הטקסטים הנכתבים באתר ומתאימים את הכתיבה שלהם לזמנים העדכניים במרוצת השנים.
לכל המאמרים